Mostanra a digitális írástudás közel olyan szerepet kapott az oktatásban, mint a matematikai vagy idegen nyelvi ismeretek. Mindenki számára nélkülözhetetlen egy olyan korban, ahol lépten-nyomon használunk különböző alkalmazói programokat, információt keresünk az interneten és közösségi oldalakon tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel. Bár alapvetően informatika tanárok feladata, hogy a diákok gyakorlatot szerezzenek ezekben a készségekben, más tárgyak oktatói is tágíthatják a fiatalok információs technológiáról szerzett tudását, sőt tehetik meg mindezt úgy, hogy közben tárgyuk oktatása is egyszerűbbé válik IKT eszközök használatával.
Számos alkalmazás jut eszembe matematikán belül is a sokak által ismert Geogebrától, az Excel statisztikai szimulációin keresztül egészen az okostelefonra készült híresebb matematikai játékokig, mint például az Euclidea vagy a Pythagorea, melyeket egyetemi oktatóink is számos alkalommal ajánlottak számunkra.
Természetesen matematikában nem a szövegszerkesztés, vagy a különböző médiákkal kapcsolatos programok kapnak hangsúlyosabb szerepet, bár azok is jelen lehetnek képletszerkesztő (LaTeX) vagy remek matematikáról szóló zenékkel kapcsolatban (Kockaéder). Annál hangsúlyosabb a problémamegoldás, algoritmusok ismerete és használata. Sőt ahogy a következő videóban is láthatjuk, a XXI. század egyik fontos képességeként a programozást jelölik meg a szakértők:
Mint azt hallhattuk, még az egyetemek is elmaradásban vannak bizonyos készségek fejlesztésével, melyet a munkaerőpiac elvár. Felsőoktatásban viszont csak arra építkezhetnek, melynek alapjait már korábbi tanulmányaik során elsajátították a fiatalok. Ezért is fontos, hogy a középiskolai informatikába minél inkább beépüljön az alapvető programozási tudás. Ehhez pedig arra van szükség, hogy mikorra programozni tanulnak a gyerekek informatika órán, tisztában legyenek alapvető algoritmusokkal és gondolkodási módszerekkel, melyeket (többek között) a matematika óra biztosíthat számukra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése